EXPOSICIÓ DEL MEU PROPI PROCÉS D'APRENENTATGE EN FORMA DE CAS
|
||||
Aprenentatge que es pretén
|
||||
En aquesta ultima activitat es pretén aprendre a fer servir les noves tecnologies
en les tasques relacionades amb l’educació.
Es per això que em creat diversos projectes que es tenim que dur a terme
dintre del mon de l’educació, i en els quals tenim que fer servir noves
tecnologies.
|
||||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
||
Context General
|
||||
Experiència com a estudiant
|
Auxiliar d’infermeria.
Tècnic superior en educació infantil.
Mestra d’educació Infantil i primària. Actualment estudiant de psicopedagogia.
|
|||
Experiència en ensenyament
|
Formal: 2 anys / No formal: 12 anys.
|
|||
Experiència / Nivell d’expertesa en
l’ús de TIC
|
Nivell d’usuari.
|
---
|
||
Centre d’estudis
|
Universitat oberta de Catalunya.
|
|||
Localització del centre
|
Seu virtual/ Seus físiques en diferents localitzacions geogràfiques.
|
|||
Connexió
|
Internet.(Fibra Optica)
|
---
|
||
Localització dels recursos tecnològics
|
Casa, escola, biblioteques publiques, cafeteries amb wifi, medis de
transports.
|
---
|
||
Situació sòcio - econòmica de l’alumna
|
Classe mitjana/ Obrera.
|
---
|
||
Context de la història o cas
|
||||
Nivell de l’alumna
|
Diplomatura en magisteri d’educació Infantil.
|
---
|
||
Àrea / unitat
|
Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació en Educació.
|
---
|
||
Fites en la història
|
||||
Activitats planificades a la unitat
|
- Avaluació Inicial(coneixements previs).
- Creació d’un blog personal.
- Debat.
- Informe de Síntesi.
- Creació de mapes conceptuals amb el programa cmaps.
- Projecte TIC i aprenentatge significatiu.
- Cas personal i del projecte en forma de model d’experiències.
- Autoavaluació i avaluació d’un company.
|
---
|
||
Nivell d’aprenentatge esperat
(Objectius pla docent)
|
- Delimitar les diferents formes de conceptualitzar la Tecnologia
Educativa, discriminant els seus límits i marcs d'actuació.
- Valorar la importància dels factors socioculturals i comunicatius en
les situacions d'aprenentatge.
- Dissenyar situacions d'aprenentatge mediades per eines tecnològiques,
que potenciïn l'aprenentatge significatiu i el canvi conceptual.
- Desenvolupar una actitud positiva però realista davant de l'aplicació
de les TIC a les situacions d'ensenyament i aprenentatge.
|
---
|
||
Tipus d’activitat
|
Variació d’activitats pràctiques que fan que puguis fer servir els
coneixements de teòrics de l’assignatura, aplicats a casos concretes i sempre
fer servir la teva opinió.
|
---
|
||
Activitats de la història o cas
|
||||
Tecnologies utilitzades
|
Ordinador
portàtil.
Office.
Programa
cmpas.
Youtube
Aula
virtual de la UOC
|
|||
Raó per la qual la fa servir
|
Necessitat per poder realitzar les feines de l’assignatura i per
necessitat pròpia per poder aprendre coses noves necessàries per al bon
desenvolupament de l’assignatura.
|
---.
|
||
Naturalesa de las activitats (tasques
cognitives a realitzar)
|
Utilització de les noves tecnologies en el camp de l’educació.
Raonaments i discussions en torn a diferents punt de vista de lo vist a
la part teòrica..
|
---
|
||
Dificultats trobades
|
. La meva falta de coneixements.
El temps que requereix l’assignatura.
|
---
|
||
Ajuda / col·laboració emprada
|
Els propis companys d’aula, els meus companys de feina, la teoria
I sobretot el consultor.
|
No es per fer-li la pilota la
consultor però en la meva situació ha estat una gran ajuda i comprensió.
|
||
Rol del professor
|
Orientador, dinamitzador, suport, reforç.
|
---
|
||
Rol de l’estudiant
|
Ha intentat ser un alumne dinàmic i participatiu, obert a tot nou aprenentatge.
|
---
|
||
Resultats
|
||||
Observacions
|
Crec que podrien haver estat millor però encara així em sento
orgullosa perquè jo se del meu esforç
per arribar fins aquí sense perdrem massa en el camí.
|
---
|
||
Avaluació de l’aprenentatge
|
Avaluació penso que en aquesta assignatura es
constant, tot i així sempre tenim l’avaluació reglamentaria de les pacs, i la
que nosaltres mateixos fem, tant d’un mateix com d’un company.
|
---
|
||
Lliçó apresa per l’estudiant
|
Les noves tecnologies et donen moltes oportunitats
per desenvolupar la feina com a docent, però es necessari estar en formació
continua pel que fa aquest àmbit, perquè sinó acabes perdent i et quedes
obsolet en molt poc de temps, i sobretot paciència i dedicació per aprendre a
fer servir nous programes.
|
---
|
||
Història complerta
|
Entrevistador: Què t’ha
aportat l’assignatura de “Noves tecnologies de la informació i la comunicació
a l’educació”.
Estudiant: Nous aprenentatges en diferents programes,
perdre una mica la por encara que no tota a les xarxes socials, i sobretot
tindre paciència i crear-me interès per descobrís diversos programes.
Entrevistador: No sé
per què però percebo cert respecte sobre el tema tecnològic?
Estudiant: Cert respecte no, molt de
respecte, sempre que em poso a fer algo em dona por que pugui fer algo
malament i estropera l’ordinador, i al mon virtual perquè em dona la sensació
que et quedes com a nus davant de tothom.
Entrevistador: Has vist
satisfetes les teves expectatives?
Estudiant: Les meves inicials potser no
perquè tenia una altra concepció de l’assignatura, però un cop vist els
objectius que es volien complir crec que si i inclòs una mica mes.
Entrevistador: En quina de les PACs creus que has aprofundit més
en els coneixements?
Estudiant: Tindria que fer una separació ja
que per poder fer els primers mapes conceptuals vaig tindre que aprofundir
molt em com s’utilitzava.
Però si parlem de coneixement en general hi ha que destacar l’ultima ja
que ha estat un procés mes llarg i això també a donat més temps per poder
aprofundir.
Entrevistador: Creus que l’assignatura t’ha aportat un altre
punt de vista com a psicopedagoga?
Estudiant: Com a psicopedagog no sabria dir-te ja que
encara que em fet activitats amb aquest rol no he treballat com a tal mai,
però si que pus assegurar que tant com a mestra com a estudiant m’ha aporta’t
un altre punt de vista d’ensenyar i com a estudiant de poder entregar
treballs mes estructurats.
Entrevistador: Quin ha
sigut el paper del professor?
Estudiant: Jo penso que ha estat un gran ajut en tot
moment, i un guia d’assignatura constant i molt involucrat en tot el nostre
procés d’aprenentatge.
Entrevistador: Creus que el programa Cmaptools et pot resultar
útil en la teva tasca diària?
Estudiant: Home amb el dia a dia no crec que
ho fera servir, però en un futur per presentacions com a estudiant, o per recurs
si algun dia en lloc de fer classe amb nens petits, i faig amb mes grans si seria un programa
que els recomanaria. Però pensant en el meu alumnat actual no crec que sigui
l’eina mes profitosa per ells.
Entrevistador: Com
s’ha dut a terme l’avaluació?
Estudiant: L’avaluació ha esta continuada, es
per això que les pacs van pujant el seu percentatge de puntuació, de la
primera a l’ultima. El mestre avalua les teves feines, i tu tens
l’oportunitat d’avaluar el teu treball, i el d’un company determinat al
atzar. Ara a fi de curs també hi ho farem però mes acurada fent servir com a
base el blog del company que ens correspon.
Entrevistador: Molt
bé. Moltes gràcies per dedicar-me una part del teu temps.
Estudiant: Ha esta
un plaer. Gracies a tu.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario