sábado, 18 de junio de 2016

CAS PERSONAL

 EXPOSICIÓ DEL MEU PROPI PROCÉS D'APRENENTATGE EN FORMA DE CAS
Aprenentatge que es pretén

En aquesta ultima activitat es pretén aprendre a fer servir les noves tecnologies en les tasques relacionades amb l’educació.
Es per això que em creat diversos projectes que es tenim que dur a terme dintre del mon de l’educació, i en els quals tenim que fer servir noves tecnologies.
Índex
                Contingut
Observacions
Context General
Experiència com a estudiant
Auxiliar d’infermeria.
Tècnic superior en educació infantil.
Mestra d’educació Infantil i primària. Actualment estudiant de psicopedagogia.
Experiència en ensenyament
 Formal: 2 anys / No formal: 12 anys.
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Nivell d’usuari.
---
Centre d’estudis
Universitat oberta de Catalunya.
Localització del centre
Seu virtual/ Seus físiques en diferents localitzacions geogràfiques.
Connexió
Internet.(Fibra Optica)
---
Localització dels recursos tecnològics
Casa, escola, biblioteques publiques, cafeteries amb wifi, medis de transports.
---
Situació sòcio - econòmica de l’alumna

Classe mitjana/ Obrera.
---
Context de la història o cas
Nivell de l’alumna
Diplomatura en magisteri d’educació Infantil.
---
Àrea / unitat
Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació en Educació.
---
Fites en la història
Activitats planificades a la unitat
- Avaluació Inicial(coneixements previs).
- Creació d’un blog personal.
- Debat.
- Informe de Síntesi.
- Creació de mapes conceptuals amb el programa cmaps.
- Projecte TIC i aprenentatge significatiu.
- Cas personal i del projecte en forma de model d’experiències.
- Autoavaluació i avaluació d’un company.
---
Nivell d’aprenentatge esperat
(Objectius pla docent)
- Delimitar les diferents formes de conceptualitzar la Tecnologia Educativa, discriminant els seus límits i marcs d'actuació.

- Valorar la importància dels factors socioculturals i comunicatius en les situacions d'aprenentatge.

- Dissenyar situacions d'aprenentatge mediades per eines tecnològiques, que potenciïn l'aprenentatge significatiu i el canvi conceptual.

- Desenvolupar una actitud positiva però realista davant de l'aplicació de les TIC a les situacions d'ensenyament i aprenentatge.
---
Tipus d’activitat
Variació d’activitats pràctiques que fan que puguis fer servir els coneixements de teòrics de l’assignatura, aplicats a casos concretes i sempre fer servir la teva opinió.
---
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Ordinador portàtil.
Office.
Programa cmpas.
Youtube
Aula virtual de la UOC
Raó per la qual la fa servir
Necessitat per poder realitzar les feines de l’assignatura i per necessitat pròpia per poder aprendre coses noves necessàries per al bon desenvolupament de l’assignatura.
---.
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
Utilització de les noves tecnologies en el camp de l’educació.
Raonaments i discussions en torn a diferents punt de vista de lo vist a la part teòrica..
---
Dificultats trobades
. La meva falta de coneixements.
  El temps que requereix  l’assignatura.
---
Ajuda / col·laboració emprada
Els propis companys d’aula, els meus companys de feina, la teoria
 I sobretot el consultor.

No es per fer-li la pilota la consultor però en la meva situació ha estat una gran ajuda i comprensió.
Rol del professor
Orientador, dinamitzador, suport, reforç.
---
Rol de l’estudiant
Ha intentat ser un alumne dinàmic i participatiu, obert a tot nou aprenentatge.
---
Resultats
Observacions
Crec que podrien haver estat millor però encara així em sento orgullosa  perquè jo se del meu esforç per arribar fins aquí sense perdrem massa en el camí.
---
Avaluació de l’aprenentatge
Avaluació penso que en aquesta assignatura es constant, tot i així sempre tenim l’avaluació reglamentaria de les pacs, i la que nosaltres mateixos fem, tant d’un mateix com d’un company.
---
Lliçó apresa per l’estudiant
Les noves tecnologies et donen moltes oportunitats per desenvolupar la feina com a docent, però es necessari estar en formació continua pel que fa aquest àmbit, perquè sinó acabes perdent i et quedes obsolet en molt poc de temps, i sobretot paciència i dedicació per aprendre a fer servir nous programes.







---










Història complerta

Entrevistador: Què t’ha aportat l’assignatura de “Noves tecnologies de la informació i la comunicació a l’educació”.

Estudiant: Nous aprenentatges en diferents programes, perdre una mica la por encara que no tota a les xarxes socials, i sobretot tindre paciència i crear-me interès per descobrís diversos programes.

Entrevistador: No sé per què però percebo cert respecte sobre el tema tecnològic?

Estudiant: Cert respecte no, molt de respecte, sempre que em poso a fer algo em dona por que pugui fer algo malament i estropera l’ordinador, i al mon virtual perquè em dona la sensació que et quedes com a nus davant de tothom.

Entrevistador: Has vist satisfetes les teves expectatives?

Estudiant: Les meves inicials potser no perquè tenia una altra concepció de l’assignatura, però un cop vist els objectius que es volien complir crec que si i inclòs una mica mes.

Entrevistador: En quina de les PACs creus que has aprofundit més en els coneixements?

Estudiant: Tindria que fer una separació ja que per poder fer els primers mapes conceptuals vaig tindre que aprofundir molt em com s’utilitzava.
Però si parlem de coneixement en general hi ha que destacar l’ultima ja que ha estat un procés mes llarg i això també a donat més temps per poder aprofundir.

Entrevistador: Creus que l’assignatura t’ha aportat un altre punt de vista com a psicopedagoga?

Estudiant: Com a psicopedagog no sabria dir-te ja que encara que em fet activitats amb aquest rol no he treballat com a tal mai, però si que pus assegurar que tant com a mestra com a estudiant m’ha aporta’t un altre punt de vista d’ensenyar i com a estudiant de poder entregar treballs mes estructurats.

Entrevistador: Quin ha sigut el paper del professor?

Estudiant: Jo penso que ha estat un gran ajut en tot moment, i un guia d’assignatura constant i molt involucrat en tot el nostre procés d’aprenentatge.

Entrevistador: Creus que el programa Cmaptools et pot resultar útil en la teva tasca diària?

Estudiant: Home amb el dia a dia no crec que ho fera servir, però en un futur per presentacions com a estudiant, o per recurs si algun dia en lloc de fer classe amb nens petits,  i faig amb mes grans si seria un programa que els recomanaria. Però pensant en el meu alumnat actual no crec que sigui l’eina mes profitosa per ells.






Entrevistador: Com s’ha dut a terme l’avaluació?

Estudiant: L’avaluació ha esta continuada, es per això que les pacs van pujant el seu percentatge de puntuació, de la primera a l’ultima. El mestre avalua les teves feines, i tu tens l’oportunitat d’avaluar el teu treball, i el d’un company determinat al atzar. Ara a fi de curs també hi ho farem però mes acurada fent servir com a base el blog del company que ens correspon.

Entrevistador: Molt bé. Moltes gràcies per dedicar-me una part del teu temps.

Estudiant: Ha esta un plaer. Gracies a tu.



































No hay comentarios:

Publicar un comentario